(500) days of summer

Vad gör du om du blir kär? Vad är det? Tror du på sånt? Det är kärlek vi talar om, inte tomten. Men vad betyder det ordet egentligen? Jag har haft förhållanden men inte sett någon kärlek. Och de flesta äktenskap slutar med skiljsmässa, som mina föräldrars. Mina med, men... Kärlek finns inte. Det är bara en fantasi. Jag tror att du har fel. Okej, men vad är det jag går miste om, då? Det vet du när du får uppleva det. Då kan vi väl komma överens om att vi inte kan komma överens.

Kille möter tjej, kille blir förälskad. Tjer blir det inte. 

Det bara blev så. Vilket då? Jag vaknade en morgon och bara visste. Vad visste du? Det jag aldrig var säker på med dig. Det suger att inse att allt man tror på inte stämmer. Det suger. Vad menar du? Ödet, själsfränder, sann kärlek... Alla de där barnsligheterna är bara nonsens. Du hade helt rätt. Varför ler du? Tom... Varför ser du så där på mig? Tja, det är nog för att... Jag satt på ett fik och läste "Dorian Gray" då en kille kommer fram... Han frågade mig om den, och nu är vi gifta. Och? Tänk om jag hade gått på bio. Om jag hade ätit lunch någon annanstans, om jag hade kommit tio minuter senare. Det var... meningen. Jag tänkte för mig själv: "Tom hade rätt". Faktiskt. Det var bara mig du tog miste på.

Detta är inte en kärlekshistoria. Det är en historia om kärlek.  


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh, vad är det här? vill se!!

2010-02-17 @ 16:37:43
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/
Postat av: julia.

åh. jag fick biljetter till förhandsvisningen till den filmen men jag hann aldrig gå på den...

2010-02-17 @ 19:44:52
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0