Fiskbullar och mannagrynspudding

Okej. Idag har jag kommit fram till vad jag absolut INTE ska syssla med i framtiden. Bambatant, kokerska eller storkökskvinna, kalla det vad du vill. Den titeln ska jag aldrig skaffa mig i alla fall. Som timmanställd inom barnomsorgen förväntar man sig att få ta hand om små söta barn. Men chi fick jag. På alla dagis finns ett, i värsta fall två, kök. Har man otur kan man lika gärna få hoppa in där. Jag blev uppringd på morgonen, svarade lika "låtsaspigg" och trevlig som vanligt och säger att jag gärna ställer upp och jobbar. Resultatet blev en sex timmar lång, förvirrande vistelse innanför kökets väggar. Ensam.

Men som det så fint heter; Det finns inget ont, som inte har något gott med sig. För idag har jag faktiskt lärt mig att under tidspress hantera två helt främmande kök, två olika diskmaskiner från 1800-talet, kokat kaffe i en obegriplig kaffekokare, lagat fiskbullar med hemmagjord sås till cirka 35 personer och sist men inte minst lärt mig hur man lite snabbt och lätt slänger ihop några mannagrynspuddingar. Pust. Några erfarenheter rikare och ett yrke mindre att fundera på inför framtiden.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Känner igen skräckupplevelsen!



Tror du fixade det galant :)

2009-03-07 @ 11:28:28
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/
Postat av: caroline

Är du inskriven i kök med? :/:/.. Usch!! Vägra ^^ hehe.. Men mannagryns pudding är gott.. blir de det efter matchen? du kan ju nu!

2009-03-07 @ 13:25:29
URL: http://carolinelantz.blogg.se/
Postat av: Amanda

värsta mardrömmen :O hehe

2009-03-12 @ 13:24:44
URL: http://euforideux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0