Peddington market - En forstaklassig marknad

Min andra dag pa sydney startade, till skillnad fran gardagen, pa ett lite mer onyttigt vis. Till snabb "frukost" bjod familjen pa en crossiant fylld med choklad. Valdigt gott, men valdigt farligt. Med sockerhalten pa topp korde Pam oss till en marknad som holls i stan varje lordag. Jag, och som sakert de flesta andra vanersborgare i detta fall hade tankt, kom direkt att tanka oktobersmarknad. Hundra miljoner stand, billiga skrotsaker och alldelses for mycket folk samlade pa en och samma plats. Men dessa forutfattade meningar forsvann snabbt. Denna sota lilla maknad slingrade sig fram med forstaklassiga stand med hur mycket fina saker som helst. Vackra malningar, fina planbocker, dyra smycken och aven lite second hand har och var. "Jag var sald". Lika imponerad och exalterad hade nog min kara mamma varit. Nar jag och Elin strosade omkring dar onskade jag sa att jag kunde fa visa mamma, det fanns verkligen hur mycket "mamma-saker" dar som helst. Det kommer nog inte som nagon chock att jag saklart var tvugen att shoppade loss lite grann, eller ganska mycket. Vad tanker jag inte beratta, men jag kan lova att det bara ar fin fina grejer som kommer med hem i bagaget!

Efter en mycket trevlig formiddag plockar familjens farmor upp oss utanfor marknaden. Hon hade lovat att kora oss till flygplatsen dar vi skulle ta oss vidare upp till varmen, i norra Australien, over nagra dagar. Till Whitsunday coast med stekande varme, sol och bad. Mycket efterlangtat. Flygresan tog cirka 1,5 timmar och nar vi antligen var pa plats, runt 22.00 tiden, var vi bade trotta och hungriga. Pa gatorna var festen i full gang. Vi letade snabbt upp vart boende for de kommande natterna, ett backpacker stalle mitt i smeten. Vi skulle sova i ett atta baddars rum med tillhornade badrum och tillgang till ett gemensamt kok for hela anlaggningen. Vara rumskamrater kom till storsta delen fran norden faktiskt. Det var i alla fall en dansk tjej, nagra tjejer fran norge och en fran England. Trevligt.

Fortsattning foljer...  

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh, en marknad för Vänersborg att ta efter kanske? :)

Spännande med berättelserna! När du kommer hem får du berätta alllllllt :)

Kram!

2008-05-23 @ 14:31:02
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0