Flortiga italienare pa Bondibeach

Min forsta dag i Sydney borjade, lite otippat, med en litenloprunda bland Sydneys gator. Elin har blivit en riktig halsotjej sa jag kan saklart inte vara samre. Det var kanske inte den friskaste luften men det fick duga. Nar vi atervande tillbaka till var bostad vantade familjen pa oss. Barnen i familjen, Zoe och Charlie, skulle lamnas pa skolan och Elin och jag var lovade skjuts till stranden. Denna dag firades mors dag, mothersday, i Australien sa pa skolan var det fullt av barn och mammor. Det bjods pa frukost och fina sma konstverk, tillagnade mammorna, visades. Riktigt mysig liten skola, inte som Sveriges stela byggnader och nakna skolgardar. 

Vi planerade alltsa att spendera formiddagen pa stranden. Vi blev avslappta vid en mindre strand for att till fots ta oss till Bondaibeach, en av varldens popularaste strander. Eftersom det borjar ga mot vinter i Australien sa var det inte jatte varmt i luften. Lite blasigt, men va tusan sa lange solen lyser sa ar det bikinin fram siom galler! Vi var saklart inte ensamma pa stranden. Det vimlade av surfare och aven en och annan Italienare. De sistnamnd verkade valdigt pratglada och deras handukar flyttades narmare och narmare vara. Tillslut rackte den ena fram ett par solglasogon at mig och fragade vad jag tyckte. "Ta dem, behall dem. Det ar fran han dar borta". Undrar om det ar sa man flirtar i Italien? Efter evigt diskuterande om stora nasor och solglasogonen saklart sa bestammde vi oss for att titta lite i affarerna. Jag skaffade mig ett par efterlangtade flip flops, aven kallade Havaianas, och en strandklanning pa rea slank aven ner i en pase. Shoppinggalna Lisa har darmed oppnat planboken. Oops!

Fram at eftermiddagen blev vi ater hamtade av Pam och barnen. Nu ville de ta oss pa en liten bilsightseeing i centrala Sydney. En mysig liten promenad med vacker utsikt, Harbourbridge och Operahuset var bara delar av det fantastiska vi fick se. Efter en harlig forsta dag kandes det skont att komma hem till huset igen. Vi bjods pa fish and chips och sen planerades en kvall i partyts tecken vilket i slutandan blev en valdigt lang promenad pa slingriga sma gator. Flipflop = blodande skavsar. AJ.

Fortsattning foljer...


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen! Vad kul att läsa om din första dag! :) Löprunda, ja det var kankse inte det första du hade räknat med... :P Men skönt kan jag gissa! Här hemma fläskar jag mest på mig istället eftersom jag har lite svårt att hitta träningstid... HAr mestadels blivit lörundor runt 11 på kvällen och det känns inte som om de ger så mkt :P Jag ska prova solglasögontricket! Bäst att köpa på sig en hög för en liten penning, haha :P Hörde av Sara att ni nu är på Nya Zealand - häftigt kan jag tro! Av de bilder att döma som jaghar sett kan det nog inte vara annat :) Ta det lugnt i vänstertrafiken bara ;) Även om det kanske vore bra om ni visade dem hur man EGENTLIGEN ska köra, haha. Tre poäng otgs mot arentorp/helås men vad jag förstod så var det en rikitgt U S E L insats från vår sida. Jocke var arg till och med när han kom ner till klassbollen igår. Klassbollen ja... Det regnade och vaar iskallt som vanligt. Inget nytt. Men lite klirr i kassan ska det allt ge oss iaf. :)

Ha en fortsatt underbar resa
Stora kramar
Linda

2008-05-18 @ 13:21:54
Postat av: Jennifer

Låter wounderful! Wow, italienare! Fick du ett par solisar? Vad är det jag har sagt, italianos för hela slanten ;) hhihih. Tack för kortet, efter en riktigt hard day på dagis räddade det och förgyllde min dag! :) Saknar dig! Kramar!!

2008-05-19 @ 18:53:26
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se
Postat av: Mikael

Hej lisa , tackar för kortet:)
Hoppas du har de trevligt där nere, som jag har läst så verkar du har väldigt trevligt, bara du inte raggar för mkt killar:P hehe, Hoppas man får se lite kort när du kommer hem:) hade vart skoj... ha en jätte bra kvarvarande resa nu:) så syns vi i JUNI:P Kramar

2008-05-24 @ 06:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0