Avresa till Australien

Tidigt pa morgonen den 7 maj bar det av mot flygplatsen och mitt aventyr tog darmed sin borjan. Nervos, tarogd ochy otroligt forvantansfull tog jag farval av mamma och pappa. Min forsta flygresa tog fart mot Heatrow, London.
Med musik i oronen halvsover jag nastan hela resan, dock drabbas jag av varldens lock for oronen precis innan landning. AJ!!! Halvdov och lite nervos skulle jag nu forsoka ta mig till terminal 3, dar inceckning till flyget mot Sydney, Australien vantar. Nagra timmars vantan blev det och tiden angnades at att studera alla manniskor som passerade mig. Afrikaner i vackra och fargglada drakter, rodhariga britter och springande bussinesmen. Intressant. 

Nar jag antligen fick ga ombord pa planet visade det sig att jag slapp genomlida mitt mardromssenarium. En snarkande granne till hoger och en svettig karl till vanster. Tack! Istallet fick jag en jatte trevlig 24 arig tjej fran australien vid min sida. Hon berattade att hon jobbar i England men var nu pa vag hem for att operera sin vanstra arm (vilken var gipsad fran axel och ner). Det var nagot med att benen hamnat fel eller natt, min engelska ar inte den basta sa jag kan ha missfarstat. Under den ca 30 timmar langa resa, sittandes i en flygplansstol fanns det lite allt mojligt att underhalla sig med. Flygplansnmaten var som vantat inte den basta. Tugga och svalj. Daremot visade de en hel del bra filmer, jag hann kolla pa bade The Mist (en helt okej skrackfilm) och Ps. I Love You (Otroligt sot karleksfilm helt i min smak!). Ett kort stop i singapore gav aven en skon benstrackare. En flygplats som kan beskrivas med, heltackningamattor och grona vaxter. Festligt.

Nar jag runt sjutiden nasta dag landar i Sydney ar kroppen ganska sa mor. Jag moter upp Elin och vi tar en taxi till den familj vi skulle bo i nagra dagar i Sydney. Familjen bestar av mamma Pam, pappa Bill och hennes tva barn Zoe och Charlie. Underbara manniskor. Jag och Elin har fatt den lilla overvaningen som finns till vart eget forfogande. Sang och eget badrum, lyxigt varre.

Fortsattning foljer...


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Låter som om allt gått bra! :) Skönt att du slapp tjockis-svettis gubbarna! Ska skriva ett uppdaterings mejl snart, än har det inte hunnit hända mkt, ahhaha! ;) Kram hela dan!

2008-05-11 @ 15:05:50
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se
Postat av: Helena

Åh, ha de så jättekul Lisa:D

2008-05-12 @ 21:03:22
Postat av: Julia

Jag har också sett P.S. I love you och tyckte om den. Kommer inte ihåg mer än att jag tyckte den var bra men men.. Jag hoppas ni får det superbra där nere!! Nu ses vi ju snart :) Pussar och kramar

2008-05-13 @ 19:11:04
Postat av: Mikael

Hoppas mitt vykort kommmer snart:p haha ha de så kul där nere nu:D puss

2008-05-16 @ 00:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0