Snö

När staden snöat över, och gården blivit vit
Då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit
När allt snöat över, och gården blivit kall
Då vet du att jag drömmer
För det är snö, det är som moln överallt

Då vet du att jag finns, att jag finns kvar hos dig
Trots att jag alltid springer, är jag där du hör mig
Om du inte hör mig, om du inte gör
Så ska jag sjunga för dig, precis så du hör

Jag, jag älskar dig
Så högt så du hör
Om det är så

Laleh sjunger om snö. Vacker låt, vackert väder. Dock har jag blivit mätt på all denna snö nu. Igår blev det en halvtaskig grusträning på ett mer ishockey liknande underlag och idag genomfördes en löprunda runt Vänersborg tillsammans med Crow och Lindsey. Trevligt. Rundan slutade på 11,4 km, detta i bitande köld och med svidande nare lite här och där. Det får räcka nu. Antingen får vädret se till så att årstiderna infaller under rätt period eller så får vi helt enkelt vrida och vända lite på almanackan. Jag klara snart inte av dessa grova väderväxlingar mer. Ge mig gröna knoppar och varma solstrålar. Nu!

Klockan gick lite för snabbt igår kväll, som vanligt. Detta resulterade i att jag aldrig hann titta på det där Grattis världen avsnittet. Jag gör ett nytt försök ikväll istället. Då är det kanske på tiden att sluta skriva? Klockan är redan 22:21 (!!!) Panik.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag röstar för byte av högtiderna påsk och jul, framflyttning av sommarlov/semester typ 30 dagar samt byte av årstidsnamn. Vinter = Slask&Blask Höst = ångestförattskolan/jobbetbörjatmennuskinersolen, Vår = vinter, Sommar = intefankommersolenskinaiallafall

Tack å hej

2008-03-28 @ 14:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0