Backpackaren 'ryggsäcksresenären' Lisa

De sista slantarna för resan är betalda. Nu är biljetten garanterat min och ingen kan stoppa mig! Det lätta jobbet är avklarat och nu återstår "bara" alla, mer ansträngande, småsaker och förberedelser. Jag måste bland annat göra ett antal viktiga inköp, som i sin tur leder till stora utgifter. Aouch. Detta i form av en ny IPOD (efterlängtad), minne till kameran, mobilladdare / nytt batteri, nya kläder och skor (vilket jag såklart inte tackar nej till) och sen finns det säkert en hel del annat som smyger fram undertiden. Pust. Men den tuffaste uppgiften blir nog att klura ut en plan över hur jag på bästa sätt ska lyckas få ihop en LITEN och smidig packning. Lycka till Lisa Bussqvist.

Plan A: Skriv en packlista. Lägg upp allt på sängen. Ta bort hälften. Studera noga. Tänk. Gör ytterligare en gallring. Läs igenom packlistan en gång till, NOGA. Pricka av. Knyckla slutligen ner allt i en backpackerryggsäck. Klart? Låter det bra eller är det någon som har en bättre plan? Jag lär ju glömma hälften av packningen hemma.
 
Egentligen vet jag väldigt lite om backpacking. De har en stor 100 kilo tung ryggsäck på ryggen, reser långt och länge mellan alla möjliga platser i världen, bor på vandrarhem eller liknande, får vara med om obeskrivliga upplevelser och äventyr, och de tar varje dag som den kommer. Är det ungefär såhär jag också kommer leva under några intensiva veckor? En ryggsäcksresenär i nybörjarklass. Spännande!

Min syster har rekommenderat mig att titta på ett avsnitt av Grattis världen, då Filip och Fredrik besöker Nya Zeeland. De testar på olika X-tremsporter, vilket ska vara mycket populärt där borta. Nu funderar jag stark på om detta kanske vore något man skulle testa. Ska ta mig en titt på avsnittet sen innan jag somnar. Ge mig inspiration. Nu börjar morgon soffan. Tummen upp för Benjamin!


Kommentarer
Postat av: Linda

Min plan: anställ en personlig bärare! ;)

Jag anmäler mig snarast! ;D

2008-03-26 @ 22:06:12
Postat av: Jennifer

Glöm inte att du måste spara plats till saker att ta med dig hem också!!

Jag har ett tips (Det har jag läst i Allers HAHA) Att ta med kläder som är tunna tyger, som går hur bra som helst att knyckla ihop, så de tar minimal plats! :)

2008-03-29 @ 10:55:43
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0