Zlatan vs. Torres

Sverige mötte Spanien. Sverige förlorade mot spanien. Resultatet visade 1-2 i tv-rutan, 1-1 i mina ögon och 1-0 bara för att Torres hade så ful frisyr. Fråga nummer ett: Vad var det som gick fel? Zlatan byts ut inför andra halvlek, spanien äger bollen till 99% och Villa får göra mål på andra tilläggsminuten före slutsignal. SKANDAL. Fråga nummer två: Hur tusan tänker FernandoTorres med sin nya frisyr? Hallå, ta bort mittbenan! Jag blir så ledsen.

Inför matchen tippade jag 0-0 i halvlek, 2-1 till Sverige i slutresultat och första målet gjort av Zlatan. Hmm? Det blev så långt ifrån rätt det bara kan bli. Pust. I Sveriges sista gruppspelsmatch väntar nu Ryssland och minst ett lika resultat eller vinst tar oss vidare till kvartsfinal. En kvartsfinal som just nu ser ut att bli mot det stora skrämmande pojkarna i Holland.     

Fotbolls EM, grupp D - 14 juni
 LagHemmaBortaTotalt
1.   Spanien 0  4-1   0  2-1   0  6-2  6
2.   Sverige 1  1-2   0  2-0   1  3-2  3
3.   Ryssland 0  0-0   1  2-4   1  2-4  3
4.   Grekland 2  0-3   0  0-0   2  0-3  0

Serietabeller

Idag införskaffade jag mig tre stycken Micro stars. Svenska landslaget med små kroppar och stora huvuden ni vet. Mycket söta. Jag hade lilla turen att få EDMAN, Zlatan och Ljungberg. Tänka sig, en egen liten Edman. Nu är jag nöjd och hoppas att dessa tre små gubbar, som nu bor i mitt prisskåp, ska ge både Wargön och Svenska landslaget lite tur framöver.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

TUSAN SATAR! Hur kunde bollen gå in, det var verkligen snörpligt sådär i slut minuterna! uschhh!

2008-06-16 @ 19:40:02
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0