WIK - Lilla Edets IF

None


Ikväll är det äntligen dags igen. Match mot Lilla Edet IF och vi ska krossa. Efter att ha varit borta hela tre matcher nu så känner jag ett ganska så stort behov av att få vinna lite närkamper, springa söder mina motståndare och sen vore det ju inte fel att få göra mål också. Som "het" uppladdning sitter jag och funderar över vilka jag ska ta med i min drömelva inför fotbolls EM. På Aftonbladet kan man skapa sitt eget lag och vara med och tävla. Jag har döpt mitt lag till Lisas pojkar, och eftersom det är MIN drömelva så satsar jag lite mer på ett "snygg-lag" än ett super lag. Fernando Torres, Andreas Isaksson och Anders Svensson är såklart givna spelare.

Matchreferat av vår egen "Svennis" Joacim Ahl:

Wargöns IK - Lilla Edets IF 3-1 (2-0)

Idag käbdes det verkligen som spelet började stämma och vi börjar hitta rätt i våra roller och positioner. Trots att vi möter ett bra lag, känns vi aldrig hotade under matchen. Slutresultatet kändes närmare 4-1 än 3-2. Vi skapar riktigt många bra chanser, med lite bättre fokus i avsluten borde vi gjort ett pra mål till. Spelet på mittfältet fungerade bra, vi varierar anfallsspelet bättre och är på rätt sida med betydligt fler spelare i försvarsspelet. Vi varierar med att släppa boll bakom motståndarnas backlinje och att komma runt på kanterna.Generellt sett spelar vi inte lika många långbollar med snö på som vi spelar enkla bollar efter marken nu. Mot Lilla Edet sprang vi stora delar av matchen sönder deras backlinje som inte klarade av att lösa snabbheten från Sofia och Carros tyngd på kanten. Vi fyller oxå på med folk, vilket gör att vi snappar upp en hel del andrabollar i anfallen. Tyvärr är vi inte lika heta på att snappa upp dessa i försvarsspelet. Detta kan vi bli bättre på. Vi måste helt enkelt vilja vinna mer boll, framförallt på mitten.


Backlinjen fungerar för dagen klockrent! Vi plockar bort Lilla Edets anfallare totalt. De avslut vi bjuder på är mestadels från kanterna med sämre vinkel som resultat. Dock tappar vi stundtals fokus och trycker över för mycket av ytterbackarna i överflyttningen vilket innebär att motståndarna skapar lägen för enkelt. Emma i målet är för dagen helt strålande och gör ett antal grymma räddningar. Emma tillsammans med Terese är dagens bästa spelare.


Målen:
1-0 Carro L
2-0 Lina N
3-0 Sara B


Laget:
Emma W - Hannah A, Veronika U, Frida E, Lisa B - Malou, Lina N, Terese, Sara, Carro L - Sofia T
Matilda B, Linda N, Lina Nielsen, Josefin K.



Uppdatering av resultat från mina missade matcher:
  • 080510 Lördag  Främmestads IK - WIK 2-1
  • 080517 Lördag  Arentorp/Helås - WIK 1-2
  • 080523 Fredag  Nossebro IF - WIK 3-2

  • Kommentarer
    Postat av: Jennifer

    Jag satsar slantarna på ditt lag! Det är ju dessutom bra fotbollsspelare, så det där skulle nog funka fint! :) Ett önskemål dock, Andrea Bazgaragi (lite osäker på stavningen där) från Italiens baklinje, en stabil hunk att ha i försvaret är ju liksom aldrig fel! :)

    2008-06-05 @ 17:15:17
    URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/
    Postat av: Carro

    VINST ! VINST ! VINST !

    2008-06-05 @ 21:59:02

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0