Små prinsessor

Tre äpplen höga, väldigt pratglada och otroligt söta. Två små prinsessor leker sida vid sida. När den ene inte gör som den andre säger tar de till det absolut värsta hotet du kan tänka dig som liten: "Då får inte du komma på mitt kalas!" Snabbare än kvickt blir de vänner igen och kalaset är räddat. Värsta bästa vänner. Jag står och tittar på, skrattar lite tyst för mig själv och tänker tillbaka på min tid som liten prinsessa. Så många likheter. En gunga, två flickor och små flamsiga gapskratt. - Enorm energi och vilda danser, våga inte stoppa musiken. -  Någon trillar och slår sig. Ett litet skrapsår, det kommer blod och det svider lite grann. Tårar. Snabbt fram med ett plåster och sen haltar vi lite tills vi glömmer bort att vi har ont. - "Du får inte vara med!" , vi retas lite men blir snabbt vänner igen.

Små söta prinsessor blir en dag till vackra lite större prinsessor. Idag var det dags för studentbal. Vackra klänningar, fina frisyrer och stor glädje. Jag minns och ryser lite lätt. Smala armar, knotiga axlar och inga mjuka delar överhuvudtaget. Jag minns inte och blir alldeles förskräckt. Varför har denna hemska anorexitrend tagit över?


Kommentarer
Postat av: Linda

Så sant så sant... Jag körde på det runda idealet åt alla ist! :P Det finns att dela på, men hellre det än tvärtom! Jättekul att du kom :D

2008-06-12 @ 21:24:19
Postat av: Jennifer

Haha, alla barns ständiga hot: "Du får inte komma på mitt kalas".

2008-06-16 @ 19:44:22
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0