Midsommar på västkusten

Svensk midsommar ser ut att bli som vanligt. REGNIGT. I år far vi ut till kusten och hoppas på lite sol. Upp med tälten och fram jordgubbarna, nu är det party för tusan!

På vägen ut gjordes ett litet stopp för att handla tilltugg inför kvällen. Just ICA MAXI på Torp verkade vara den stora metropolen inför det årliga midsommarfirandet. Alla träffade eller såg vi någon vi kände. Själv slirade jag runt ett hörn med min lilla röda korg och stötte ihop med Linn. En gammal klasskompis från högstadiet som jag inte träffat på minst fem år. Glad, chokad och nästan lite tårögd kramade vi om varandra. Vi småpratade och Linn berättade att hon snart ska gifta sig. "Lilla" söta Linn. Tiden bara springer iväg. Det känns nästa som om det var igår vi smög runt nere vid skolan och spionerade på de äldre ungdomarna eller när vi spelade alla tusentals omgångar Kalaha. Då var vi 12 år, idag är vi snart fyllda 20 bast. Snyft. Nostalgin har erövrat mig... Hur som helst. Jag fick bland annat köpt mitt favoritsnacks, vilket nu för tiden är naturgodis, i form av doppade bananer i yoghurt och choklad. Nyttigt och onyttigt i en och samma blandning liksom, vilket måste vara snäppet nyttigare än onyttigt godis? Mums.


En liten blå stuga, en partyinplastad veranda och massa glada (fotbolls)människor. Välkommen till Jordfall, 2008 års plats för midsommarfirande. Vädret blev inte alls som vi förutspått. Regn byttes ut mot blåst och ibland tittade faktiskt solen och den blåa himlen fram. Ett väl godkänt midsommarväder. Kvällen eller eftermiddagen startade med färska "potäter" och sill, självklart med tillhörande snaps och skönsjungande visor. Let's get the party started. Sedan var lekarna i full gång. Fotbollsquiz, vilket jag var kassare än kassast på. Den klassiska kampen "tjejerna mot killarna" utfördes, bland annat i potatis på sked, spelkort från mun till mun och irländsk julafton. Vilka som vann är det ganska delad mening om, men det rätta svaret är självklart tjejerna. Ett mycket varierat alkoholintag ledde till att folk allt eftersom droppade av och gick till sängs. Jag och Frida skulle såklart vara vakna till gryning vilket ledde till att vi infann oss i vårt tält kring 03.30 tiden. Trötta? Pratglada? Mycket nöjda över en midsommar fylld av sköna skratt och härligt sällskap!



Kommentarer
Postat av: Linda

Lisa! Nu lyser solen för 17! :D:D

2008-06-20 @ 12:34:55
Postat av: frida

asså! det blev ju trevligtvärre!

2008-06-22 @ 19:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0