Livet är kort

Livet är för kort för att slösas bort. Det är inte värt att lägga energi på små onödiga struntsaker här i världen. Varför bryr du dig, om tjejen på andra sidan gatan går runt i en bajsbrun tröja från Diesel? Varför tänker du elaka tankar, om det överviktiga paret på bussen som håller varandra i handen och uttrycker sin kärlek? Undermedveten avundsjuka. Bry dig inte, slösa inte bort din energi. Livet är för kort för det.

Ägna all energi åt dig själv och till dem du älskar och tycker om istället. Ta hand om dig själv och unna dig saker. Lyssna inte för mycket på vad andra tycker och tänker om dig. Var personlig och unik. Ge komplimanger och berätta för dina nära och kära hur mycket de verkligen betyder för dig. Att bara säga; "Vad fin du är idag!"  eller "Jag älskar dig!" kan förgylla en hel dag. Var glad, njut av den stund du har fått här på jorden och spendera så mycket tid du bara kan med dem du älskar och tycker om. Det är vad livet är till för.

Den kärlek och positiva energi som du får ta del av från människorna i din närhet, minst lika mycket sprider du tillbaka till dem. Mer än du själv kan ana faktiskt. Kom ihåg det. Så var glad och positiv, slösa inte bort din tid på att vara arg och bitter. Du måste älska dig själv innan du kan älska någon annan. Acceptera den du är, för den du är. Du är unik och alla människor är vackra på sitt sätt. Det finns inget som heter perfekt. Du är perfekt. Jag är perfekt. Njut, älska och lev ditt liv. Det gör jag.

All kärlek åt familj och vänner. ♥



Champagnefrukost hos Maja, fest på traktorflaket med ett vrålande "Everywhere we go...", stunden i plantaget med blommor och alla möjliga saker kring halsen, några varv med en röd raggarbil i stan, kramkalas hemma med familj, släkt och vänner, förfest hos Söberg, en hejdundrans fest med alla studenterna på Sweet, efterfest hos Svante, iskall cykeltur hem klockan 05.00 (förföljda). Ett litet leende sprider sig på mina läppar. Jag minns, med både glädje och sorg.  

Idag ska vi fira en av de bästa stunderna i en människas liv. Studenten. Vita klänningar, högljuda tutor och gapande studenter. Champagne i massor, blommor kring halsen och fest hela natten lång. Låt dagens studenter få få vara med om samma oförglömliga ögonblick som jag fick för ett år sedan (!). Låt ett nytt härligt minne få slå rot i deras liv och giv dem all lycka för framtiden. 
 
Livet ligger framför dina fötter och det är bara du själv som kan bestämma hur nästa fotavtryck ska se ut. GRATTIS TILL STUDENTEN MINA VÄNNER! ♥


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Lisa, du öppnar mina tårkanaler!

2008-06-16 @ 19:42:23
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0