Hem ljuva hem

Lisa Bussqvist har åter tagit plats i Svearike. Jag har landat, jag är hemma och jag har äntligen fått ta på mig mina älskade fotbollsskor igen. Underbart. Mitt stora äventyr blev verkligen ett STORT äventyr. Ett soligt och intressant Australien, ett obeskrivligt vackert Nya Zeeland och ett stekhett Thailand. Jag är nöjdare än nöjdast. Vi hade vädergudarna på vår sida varje dag, vilket betyder i hela 26 dagar! Inte en endast liten regndroppe, helt otroligt! Vädret tycks även ha varit / och är helt fantastiskt här hemma också. 25-30 grader och sol, är jag verkligen i Sverige? Att komma direkt från den heta värmen i Thailand, till den vackra svenska sommaren, när den är som allra bäst, här hemma är rena lyxen. Den lilla färg, vilket för min bleka hud faktiskt är ganska så mycket, som jag nu har lyckats skrapa fram kanske kan hålla i sig sommaren ut då? Hoppas, hoppas! 

Efter att inte ha tränat allt för mycket där borta så bestämde jag mig för att besöka vårt "stora" berg här hemma, Halleberg. En skön joggingrunda bland gröna träd, i frisk luft och med en lagom mycket skinande sol i ryggen. Dofter som jag aldrig tänkt på förr besökte min näsa. Frisk luft, färska granbarr och små söta blommor i dikena, de svenska skogarna är verkligen fantastiska. Något som vi ska värna om och ta vara på. Efter att ha besökt Nya Zeelands vackra landskap, med dåliga vägar och mycket bilar, och det väldigt avgasförgiftade och smutsiga Thailand, så inser man allvaret i det hela. Vi ska vara stolta över den svenska naturen.

Grönt gräs, en rund boll och så mycket svett det bara går. Fotboll i mitt hjärta. Min första fotbollsträning efter tre veckors frånvaro är genomförd. Det var riktigt flåsigt stundtals, så jag ska nog vara glad att min grundkondition sitter i och visar sig lite i alla fall. Även mina tår kände den stora skillnaden på flipp-flopp och trånga fotbollsskor. Aj, dags för blåa tår igen? Annars var härligt att få träffa alla underbara tjejer och tränarna igen, min familj nummer två liksom. På torsdag är det match och jag är laddad som, ursäkta mig, FAN! Sen får man inte glömma herrarnas derby mot Vänersborg IF ikväll! Heja Wargön!

Det är inte bara mitt inre jag som är glad och överlycklig över att ha genomfört denna underbara resa. Mitt ansikte, min hud och min kropp är mer än väl nöjda. Jag har varit på ett andra besök hos Anna på Hudlyftet, där jag fick ett efterlängtat svar om att min hy äntligen går mot det bättre. En rejäl rensning med en C-vitaminbehandlig vad var mitt ansikte hade längtat efter. Tack solen, tack saltvattnet och mitt största tack till Anna!
 
Borta bra, men hemma bäst. Mitt hem är min borg. Hem ljuva hem. Tillbaka till en plats full av kärlek, min älskade familj och underbara vänner.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sista raden gör mig tårögd! Välkommen hem hörrdu :)

2008-06-04 @ 21:23:09
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0