Ett kraftprov på 11,600 km

18-20 juli. Fallensdagar är här, eller skyfallens dagar som de egentligen borde kallas. Fulla minderåriga fjortisar, helgalan berusade mammor och pappor samt fylleslagsmål bland de de stupfulla gängen. Lägg till lite reng och rusk och en massa spatserande poliser så har vi den beskrivande miljön av Trollhättan under dessa tre dagar. Men innan mörkret faller och detta senario bryter ut så finns det en hel massa annat festligt att göra. Eller i alla fall en sak. Kraftprovet - Löparfesten för alla sportgalna. Förra året sprang jag för första gången Slussprovet, vilket är en sträcka på 6 km. Tiden blev 00.35.30. Hyffsat då, men nu när jag tänker efter så inser jag hur kass tiden egentligen är. I år slog jag på stort och bestämde mig för att bemästra den längsta stäckan av de alla. 11,600km. Efter att ha sprungit omkring en mil bara på kul här hemma i krokarna så var det dags för att på allvar testa konditionen. Med bekväma kläder, iPoden laddad i öronen och en lugn start hoppades jag på att detta skulle gå vägen. Banan utgörs av mycket upp- och nedförsbackar och det var dessa som skrämde mig lite.



Jag räknade att komma runt på en tid kring en och en halv timme. Dock visade det sig att jag hade lite mer krut i benen och jag lyckades ta mig i mål på följande resultat:

Placering: 172 Lisa Bussqvist WIK Tid: 1:11:33

Jag är nöjd och har bestämt mig att från och med nu genomföra dett lopp varje år. Kul och en morot för bättre tid och ökad kondition.

Efter en trevlig utekväll blev det till att gå upp tidigt idag. En longboard tävling ned för en backe i uppåt 90km/h skulle genomföras. Spännande. Dock blev det en besvikelse då allt blev framflyttat. Tack för den missade sovmorgonen. Ikväll fortsätter partyt och det skulle inte förvåna mig om det blir en strålande kväll med uppehåll och massa roliga folk. Passande när en annan ska jobba. Villa Herne - hotell och restaurang. 16-23, vilket troligen blir med en övertid på 1-2 timmar. Jippi.

Kommentarer
Postat av: Linda

Lisa! I miss your texts... :(

2008-08-08 @ 12:23:15
URL: http://lindanorrman.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Lisa! Uppdatering?? :)

2008-08-31 @ 14:42:44
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0