Gråsparven när hon sjunger

Hej, tack och välkommen, våren ligger i luften. Det var med ett leende på läpparna som jag idag lämnade ett åtta timmars segt arbete bakom mig. Istället möttes jag av en underbar sol. Solsken och värme. Äntligen,  jag blir så glad! Hemma väntade det en lika glad vovve. Älsklings-Lucky. Det fick bli en promenad på direkten, utan jacka(!!!). Härligt. Som grädden på moset så kom det lite våriga nyheter i brevlådan också, från MQ. 250 kr i bonuscheck och 200 kr rabatt på alla vårjackor. Jag gillar våren!

Nu är det 68 dagar kvar, sen packar jag väskan och sticker. Längtar. Jag vill bara bort här ifrån, ge mig massa sol och värme! Den första av tre vaccinationssprutor är tagen. Hepatit A och B. Den 18 mars är det dags för nummer två och sen när jag kommer hem ska jag ta en tredje. Detta ska resultera i ett 10 års- / livslångt skydd? Har inte så bra koll på det där. Däremot vet jag att de kostar 500 kr per spruta (!!!) och sen ska jag ha magsjukemedicin också, vilket går på 200 kr per dos (Jag ska ha två!). 1400 kr, underbara utgifter. Surt. Men riskera att bli sjuk är det sista jag gör! Fler förberedelser återstår. Jag måste ringa Elins mamma. Vi behöver boka hotell för Thailandsvistelsen, man vill ju liksom inte bo på gatan. En jag-vill-göra-lista inför Nya Zeeland måste också fixas. Dags att göra något kanske? Oh yes, men först ska jag bara... skriva ett superlångt mail till min bästaste Julia, äta lite gröt och självklart genomföra en underbar träning. Soliga kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0