Träningsläger i Danmark

Den efterlängtade helgen är äntligen här! Imorgon, klockan 07.20, startar två minibussar och en bil, fullproppade med Wargöns damlag, färden mot vårt kära grannland Danmark. Det är äntligen dags för träningsläger, vilket denna gång hålls på Säby Idrottscenter i Danmark. Kul. Roligt. Skoj. Klockan 09.00 är det incheckning på Danmarksterminalen och sedan väntar en cirka tre timmar lång färd med färja över till Fredrikshamn. Dessa timmar ska bland annat spenderas vid taxfree och de enarmade banditerna. Hell yeah. Klockan 15.30 förväntas vi sedan vara framme i Säby och redo för att starta säsongens träningsläger.

På lördagen ska vi ta oss en tur till Skagen. Där väntar en match mot det norska laget Gjerdum IL. Sverige möter Norge i en träningsmatch i Danmark. Kan det bli mer nordiskt? Spännande och några erfarenheter rikare hoppas jag på. Frågan är bara, vilket språk ska vi använda? Jag fasar för danska!? I västa fall har vi vår lilla expert på danskt uttal, Hannah Andersson. "Fy for säääten!" "Håll keften!" "Tuuuborg". Ulf i Kvarteret skatan inspirerar oss alla.

Nu måste jag ta tag i det tråkigaste av allt. Packningen. Jag ska försöka åstadkomma en sån där liten smidig packning som jag skrivit om tidigare, vilket får bli en övning inför "the big one" i maj.

"For hilvite, päsa bolen werönicaa!"


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hoppas ni har det bra i grannlandet! Detta kanske är lite sent, men håll ögonen öppna, jag anser att danska killar är de bland de snyggaste!! :)

2008-04-13 @ 12:00:25
URL: http://jenniferfreiholtz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0