Tack och hej, ingen mer leverpastej

Inga fler toaletter att skura, ingen mer lobby att dammsuga och inga flåttiga bacon att steka. Min tid på Ronnums Herrgård är över. Idag gjorde jag min sista dag som frukostvärdinna. Jippi? Snyft? Pucko? Det är blandade känslor som irrar omkring i min kropp. Ena stunden är jag överlycklig, då jag slipper det tråkiga städet och en väckarklocka som ringer klockan 05.30 varje morgon. Medan jag i nästa stund skulle kunna fälla en liten tår för världens bästa kockar, som jag nu lämnar ensamma kvar i köket. Vi har Helena, den sockertokiga bruden som "går igång" på att städa, Tobias, en liten sångfågel med glimten i ögat och sist men inte minst har vi Magnus, den lilla fegisen som gärna lämnar det bakomflutna framför sig. The Fantastic Three helt enkelt. Men nu säger jag alltså tack och hej. Jag överlämnar nyckel och väst till Anders och önskar honom all lycka.


image61

Ps. I'll be back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0