Söta små snorungar

Tänk va roligt ett litet dagisbarn har det egentligen. Måla teckningar, pyssla med troll-lera (sån där salt deg som alla barn vill stoppa i munnen), läsa saga, gunga, bygga sandslott, hoppa i vattenpölar och massa annat dagisskoj. Ja, de kan springa runt och vara allmänt galna. Inga bekymmer och inga problem. De lever i sin egna lilla fantasivärld. Äta, sova, leka - ständig service. Allt handlar bara om det lilla jaget.


Jag har nu bytt ut frukosten på Ronnums Herrgård, och övergått till de söta små ungarna på kommunens olika dagis. Snorigt och hostigt, så kan man minst sagt beskriva den nya miljön. Numera lever jag på den populära huskuren med tio vitpepparkorn om dagen och dränker in mina händer i sprit så fort det bara går. Nej tack till "dagissjukan"! Idag fick jag äran att jobba på mitt favoritdagis, Dalaborgs förkola. Snälla fröknar och underbara barn. Mysigare kan det inte bli.


Nu ska mamma och jag gå ner till Hudlyftet och beställa tid för varsin ansiktsbehandling. Känns ganska så behövligt för min del. Därefter väntar säsongens, förhoppningsvis, sista fotbollsträning på grus. Ciao.   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Naturförskolan!? Aaw, det är min favorit, hälsa alla fröknar om de kommer ihåg mig haha ;P. Va ju trotts allt där i 5 veckor. Men det va länge sen!

2008-04-09 @ 17:46:45
Postat av: Julia

Hudlyftet? Kan man hitta på ett äckligare namn på ett ställe??

2008-04-16 @ 19:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0