Blandad kompott

Jag är helt ur balans. Bloggen har varit tillfälligt nedlagt i några dagar och min personliga bloggsida krånglar med mig. Mitt mönster är brutet. För att komma till min rätt igen så får jag idag bjuda på en liten blandad kompott av onödigt vetande. 

Beroende? Det har varit en riktigt seg och långtråkig dag på jobbet idag. Nästan tomt på gäster. Jag kikade runt lite på datorn och hittade följande test. Detta ska visa hur beroende man är av att blogga. Mitt resultat blev 70%. Ska jag skratta eller gråta?


70%

April, april. Det var på lunchen igår som Kristin berättade för oss att man nu ska kunna koppla in sig på andras telefonsamtal, kunna tjuvlyssna liksom. Man behöver bara sms:a in det telefonnummer till den linje man vill koppla upp sig på och sen är det bara till att lyssna. Detta gav genast upphov till en orolig diskussion bland oss alla. Oh no! Slut på allt skitsnack i telefonen? Ska man alltså behöva använda kod språk på allt och alla nu? Grundlurade. Alla gick vi på det, även jag själv får erkänna detta. Men om jag tänker efter nu, så låter det ganska så orimligt. Hallå, ofta man skulle tillåta folk att få tjuvlyssna på andras privata telefonsamtal!? Det är ju buggning FFS, alltså olagligt innanför Sveriges gränser. Ett aprilskämt som jag däremot inte gick på var det som stod i vår lokala tidning, TTELA. "EXTRA -  EXTRA, Arenabygget skrotas".  Okej? Vi flyttar allt ut till Överby? Varför inte slänga upp ett biopalats när vi väl är igång? Mitt namn är Silvia och jag är gift med Bert Karlsson.

Kvällens
höjdpunkter:
- Fotbollsträning 19-21
- morgon soffan 21.30
- Premiär för Sverige pussas och kramas 21.55

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, telefon-april-skämtet var ju underbart! :D Det ska jag köra nästa år.

2008-04-02 @ 18:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0