Tråkigt var ordet

image32Ett tråkigt inlägg, om en tråkig dag, i mitt tråkiga liv. Okej, så hemskt är det kanske inte men ändå. Vi börjar väl med jobbet, som faktiskt gick som en dans idag. Linda kom in och hjälpte till, samtidigt för att lära sig frukostrutinerna, vilket gjorde dagen mycket trevligare. Vi fick gjort en massa tråkigt-nyttiga saker. Sen fick jag ju för en gång skull någon att jobba/prata med. Vissa dagar kan det faktiskt vara skönt att få damma av rösten lite. Annars känns det liksom som att den torkar och du får harkla dig i en kvart för att få fram ett ord.

När mina åtta arbetstimmarna väl var gjorda cyklade jag hem och satte mig, lite otippat, framför datorn och Andra Avenyn. Jag var bara tvungen att titta på de senaste avsnitten. Du ÄR tråkig Lisa. Fast jag sparar det sista, för det blir så långt att vänta till söndag annars. Töntvarning!? Ja, och får man dessutom 8/9 rätt på Andra Avenyn quizen så är det verkligen TÖNTVARNING med stora bokstäver. Pinsamt. 

Sen kom i alla fall mamma hem och räddade mig. Vi tog bilen ut till morfar för att byta batteri i skrothögen, vilket såklart misslyckades. Alltid ska det krångla, bara för att jag måste(!!!) övningsköra. Körkortet borde komma närmare och närmare, men istället känns de mer och mer avlägset. Uppkörning snart, början på panik.

Och nu sitter jag här, när jag egentligen borde vara ute och springa. Samvetet svajar och det mycket svåra beslutet är fattat; Idag blir en vilodag. (På torsdag ska jag och Norris ändå ta en lång, skön förbränningsrunda runt Vänersborg.) För att sätta ytterligare en "tråkigstämpel" på denna dag, så ska jag sätta mig framför tv:n och titta på den spännande Grannfejden. Ha en fortsatt tråkig kväll, det ska i alla fall jag ha. 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha, jag tror vi sitter i samma båt! ;)

2007-10-24 @ 12:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0