Sportfåne

Lagfest igår. Sång, dans, god mat och lite lekar såklart. Mycket trivsamt. Sen kanske det inte är lika roligt att städa dagen efter, men med rätt sällskap så klarar man det mesta. Frida, Hannah och Linda, vänner som är guld värda. Efter att ha donat en stund lyckades vi framkalla den fräschaste doft av dofter, något som inte existerat på Hallewi under de senaste 30 åren. Citronrengöringsmedel. Samtidigt, nere på vår kära fotbollsplan - vårt andra hem, spelade herrarna sin sista B-lagsmatch. Frida, Hannah och jag var såklart tvungna att ta oss en titt. Vi bjöds på många snygg mål och skickliga uppspel. Se och lär. Efter en snabb första halvlek tog jag min räsercykel hem, kastade i mig lite mat och sen bar det av mot ishallen. Kusinen med vänner plockade upp mig och vi såg framemot en hård träningsmatch mellan WHC och Grästorp. Dock blev det mer av en utklassning, då hunkarna från Grästorp vann med 7-2. Ishockey är faktiskt riktigt roligt, men tusan så kallt!

Eftersom det blev lite väl mycket godsaker igår så fick det även bli en joggingrunda denna dag. Jag styrde benen mot fyrkanten och innebandyn. Skulle kolla om Mikael spelade men för sent, hade redan missat honom. Istället träffade jag lite andra spännande ansikten, dock lite för spännande så jag, fegis som jag är, drog lika snabbt. Vilken underbar sportdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0