Sliter som ett djur

Laga frukost, diska, springa hit och dit, städa, moppa, stressa, beställa bröd, ännu mera disk, förbereda fika, städa toaletter, dammsuga, hjälpa till på lunchen, vara glad, springa mellan konferenserna och varför inte städa lite till. Palla trycket? Att lyckas presstera samma sak som någon som jobbat på samma jobb i flera år, haft samma rutiner dag ut och dag in, det är inte lätt. Klart att jag också skulle klara av det, till slut iallafall. Jag behöver bara lite mer tid för att kunna "ställa in mig" (mer än en vecka tack!) och därefter hitta ett effektivt arbetsupplägg. Denna dag är ett praktexempel på en Oeffektiv dag, stressigt från början till slut. Mitt oflyt startade redan på frukosten;


Äggröran är slut, vilket såklart betyder att alla bara måste ha det till frukost idag. Men när köket äntligen kom in rörde de snabbt ihop en smet och snart var färsk äggröra på plats i frukostmatsalen. (Varsågoda! En timme senare = så gott som orörd. Tack.) Därefter kommer klagomål på ett skitigt golv i en konferenslokal. Pinsamt. Att försöka försvara sig lönar sig inte, bara att tacka å ta emot. Men ofta jag lämnar ett golv skitigt med vilje? Lätt att komma in och dammsuga när lokalen ständigt fylls på med nya människor? Och som grädden på moset så räcker inte tiden till. Åtta timmar känns som fyra, de bara rinner iväg. Jag hinner inte! Skulle jag kunna dela på mig så skulle jag mer än gärna göra det. Pust.


Slut på allt klagomål. Det är väl som alla säger, att man kommer in i det tillslut. Bara lite tålamod som krävs. Dessutom har jag ett litet knep jag kör med. Eftersom stressen leder till att man springer runt rätt mycket, upp och ner för trappor, fram och tillbaka i korridorer, då tänker man helt enkelt TRÄNING. Gå, gå, gå, förbränna, förbränna, förbränna - smart va? Inbillar jag mig, eller sitter äntligen byxorna lite lösare runt ben och midja?  "Ja Lisa, du inbillar dig"  Fan!  


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Du gör ett bra jobb det är jag övertygad om! :) Surt när folk ska klaga, du gör ju ditt bästa!!!! :)

2007-10-10 @ 22:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0