Rastacup 2007

Vi startade vårt gruppspel lite knackigt med en onödig förlust mot HBK, 1-3. Vi drog på oss lite väl många frisparkar och att läsa på reglerna ytterligare var nödvändigt. Men vår starka vilja och bitande ilska tog oss till en vinst över Brålanda med 2-1. Äntligen lite målproduktion från Wargöns håll. Självförtroendet vreds nu upp en aning, vilket verkligen behövdes inför kommande match, och vi bjöd Skoftebyn på rejält motstånd. Det blev en mycket jämn match och vi satte dem under rejäl press, vilket slutligen ledde till en helt rättvis vinst med 1-0. Bara detta gjorde att vår insatts i turneringen redan var godkänd. Grupp D slutade alltså med en fantastisk segrare vid namn Wargöns IK! Nu var vi, lite otippat, vidare till morgondagens slutspel och kvartsfinal mot Nygård/Lödöse. Vi visste att det skulle bli en tuff match och nervositeten gjorde sig synlig. Till en början skapade vi stor press och tog ledningen med 1-0. Skulle vi klara detta? Nja, lite otur hör ju alltid till (som vanligt). När klockan står på 11.30 och det är en halv minut kvar på matchen smäller Nygård/Lödöse in ett mål. Så onödigt! Ett avgörande skulle ske i form av straffar. Lika onödigt som att be Lisa Bussqvist lägga en av straffarna. Panik. Jag hade aldrig fått lägga en straff i hela mitt liv tidigare (som jag kan minnas). Men nu stod jag där, med en fullproppad A-hall, redo att göra bort mig. Katastrof. Bollen rakt på målvakt, trotts att jag i huvudet planerat vart jag skulle placera den. Men jag var tyvärr inte den enda som missade mål. Vi förlorade straffläggningen och var därmed utslagna ur Rastacup 2007. Surt.

Men med en enda träning inomhus och en del nya regler så måste jag säga att vi gjorde en grymt bra turnering. Det viktigast av allt är ändå att Jocke och Svante blev riktigt nöjda med oss. Bådar gott inför framtiden. Nu ska vi kämpa vidare och med ännu mera power visa vad Wargön går för.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ojoj, låter jobbigt där med straffarna! Det är bra wargön power! :)

2007-11-19 @ 10:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0