Lisa hjärta fotboll

Patetiskt men sant. Ännu en gång lyckas fotbollen lysa upp i denna mörka verklighet, den ger något att se framemot och att kämpa för. En mening med livet som håller lågan vid liv. Allt annat åt sidan, jag har fullt upp.

8 November - Innomhussäsongen drar igång ( Som jag har längtat!) 
9 Novenber - Dela ut reklamblad till 2600 hushåll i lilla Vargön (Pengar rullar in!)
13 November - Kioskförsäljning på Snäjks "Gubbkväll" (Mera, mera pengar!)
17 November - Rastacupen i Vänersborg (Vi ska äga A-hallen!!)
23 November - Årsavslutning på Quality Hotell (Party, party! Liten repris?)

Jag är så glad! Precis som ett litet barn på julafton, så glad är jag. Vi har äntligen fått en ny tränare. Självaste den forna Juniortränaren Joacim, som bland annat varit tränare för division 1 lag (!!), har vågat sig på uppgiften att ta över Wargöns damlag. Pirr i magen va roligt. Från det att han pressenterade sig och kortfattat drog upplägget av den kommande för- och spelsäsongen kändes det bara så rätt. "2+1 träning" varje vecka, vilket innebär två gemensamma träningar, av division 1 kvalité, och en individuell träning, efter ett rullande schema. Strukturerat, engagerat och positivt. Ååå vad jag gillar detta! Dock återstår fotfarande ett orosmoment inom laget, vilka har tappat lusten och vilka tänker sluta spela? På torsdag går vi i alla fall på inomhus och startar den hårda uppladdningen inför Rastacupen. Nu är det vår tur att vinna! Detta kan inte bli bättre än bäst!

Ps. Har ju två glada saker till att förtälja; 1. Pappa kommer hem från Schweiz på fredag! Mycket saknad. 2. Morbror Anders kommer hem till Jul! Det var år sen jag såg honom sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0