En vän med en bil

29 oktober. Den svarta dagen med små vita prickar. En hel förmiddag dränkt i tårar och med noll självkänsla. Den mentalt jobbigaste dagen i mitt liv är över. Jävla underbara körkort. Nu är det i alla fall mitt och det är jag som sitter bakom ratten. Köra, köra, köra. Premiäråket blev till att hämta mat på kinarestaurangen med lillasyster. Mums. Dock tog det lite längre tid, men I did it! Vidare har vi tagit oss en tur till lilla Grästorp, där jag införskaffade mig min efterlängtade Tiger of Sewden plånbok. Älska. Sen hittade jag en Indisk kinesvas på loppis också. 20 kronor, som hittat. Bara för att få köra lite mer bil så for vi till ishallen igår kväll. Dags för hockey och ännu en utklassning från Grästorps sida. 7-4, stackars Vänersborg. Riktigt rolig match annars, massa fighter och heta känslor. Det gillar vi. 

Shit, höll nästan på att glömma det häftigaste av allt. Elin och jag fick ju körkort på samma dag, hon klockan åtta på morgonen och jag klockan fyra på eftermiddagen. Gissa om hon gjorde mig nervös när hon ringde och berättade att hon klarat det, nu var jag ju verkligen verkligen tvungen att klara det. Kunde bara inte sumpa ett så häftigt sammanträffande. Ny årsdag, nytt årligt firande - skriv upp i almanackan. Nu återstår bara vårt mega firande, undrar vart det bär av?

Håkan Hellström sjunger om en vän med en bil. Idag är det jag som är vännen och personlig chaufför till Lipz. Men först av allt; en rejäl förbrännande joggingrunda. So long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0