Årets Damlagsspelare 2007

Ännu en årsavslutning är avverkad och vi har nu satt punkt för Wargöns IK:s fotbollssäsong 2007. Det var en mycket minnesvärd och trevlig kväll! Den började med "förfest" hos min trogna backkamrat Frida. Där tjuvstartade vi med lagets egna prisutdelning. Årets klant, Lajpsill, Morsgris, Kortdragare, Lagkamrat med mera är bara några exempel på välförtjänta hederspriser. Till varje pris medföljde även ett fyndigt litet rim. Jag fick ta emot priset som Årets Vörking Auter, med motiveringen:
Springa springa tackla ner
Allra helst när ingen ser
Dessa ska nu bli allt fler
Eftersom vi nu dig ger
Saker som är bra att ha
När man muskler bygga ska

Mitt pris bestod alltså av energigivande saker i form av dryck och choklad. Så här ska nu tränas! När klockan närmade sig sju åkte vi vidare till den stora avslutningen på Quality hotell. Där väntade herrlaget och övriga engagareade folk i Wargöns IK. Vi bjöds på en "trerätters middag", som för övrigt gav mig hemska påminnelser om att jobbet väntar på måndag. När prisutdelningen väl drog igång så var det vi som höll i mikrofonen och började med att tacka våra tränare för det gågna året. Ett sorgligt farväl till vår underbara Jan och ett glatt tack till vår kära Svante, som stannar med oss ytterligare en säsong! Därefter var det dags för oss damer att hyllas. För mig blev det ett lite chokerande besked faktiskt, att bli Årets damlagsspelare 2007 trodde jag faktiskt inte! Överlycklig!! 
Damlagets pristagare:
Hederspris: Emma Weyhing och Veronika Utter
Skyttepris: Sofia Thorsén
Årets kaffepanna (mitt pris 2006): Linda Norrman
Årets damlagsspelare 2007: Lisa Bussqvist

Sen var det herrarnas tur att dela ut lite priser, vilket såklart skulle pågå i 100 år med musikfanfarer och ytterligare några förmåner. Varför? Det gick dubbelt så bra för oss damer denna säsongen. Men hallå, pucko! Dom är ju killar! Wargöns IK: herrlag! Lika orättvist som vanligt! Därför ska jag inte ge mer uppmärksamhet till dem, utan kan istället berätta att kvällen avslutades med massa dans och roligt mingel. Tyvärr åkte jag aldrig med på efterfesten, vilket jag för stunden ångrar. Eller det kanske jag inte ska göra, om man tänkter på vad som väntade på träningen dagen efter, idag. Vi startade såklart med bip-testet. Underbart. För min del blev resultatet 10.1 tror jag. Har ingen aning om det är bra eller dåligt? Jobbigt var det iallafall. Nu säger jag tack och hej, dags för myskväll med film och hembakadebullar hos Lindsey. För det är vi värda!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0