Farväl Falkenberg

Filmpremiär, eller rättare sagt en riktig galapremiär är vad jag har fått uppleva idag! Ni vet en sån där biopremiär när man minglar runt innan filmen, med ett champangeglas i handen och pratar med skådisarna. Efter filmens slut applåderas det och regissörerna/skådespelarna hyllas med blommor. Sen får man chansen att ställa lite frågor. Precis en sån var jag på!

Denna fantastiska filmen jag talar om är såklart Farväl Falkenberg. Kanske lite knasig men jag gillar den ändå starkt. Den har ett väldigt fint budsakp, något som stannar kvar inom mig ett bra tag!

 

Biopremiär 22 september 2006

HANDLING
Farväl Falkenberg handlar om den sista sommaren i Falkenberg. Fem barndomsvänner som har vuxit upp till unga män. David som längtar efter att vara barn igen och Holger som för alltid vill stanna kvar. De två bästa vännerna flyr ut till skogen och havet, undan framtiden.
Jesper återvänder ständigt hem utan att någon lägger märke till honom, Jörgen vill finansiera sin nya cateringfirma ”Frukost på sängen” med stuginbrott och John som alltid är på dåligt humör men tycker att bacon gör honom glad. Vuxenlivet hägrar vid horisonten, men alla kommer inte att nå ända fram.

Farväl Falkenberg





















Denna film jag rekommenderar varmt! (:
- Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0