Det stora samtalsämnet

Överallt pratar man om det, skriver man om det eller så ser man något som har anknytning till det. Riksdagsvalet 2006. Det går bara inte att undgå. Därför, måste såklart jag också skriva några rader. Man kan ju inte sticka ur mängden liksom.

Vi, precis som alla andra tusentals elever i Sverige, jobbar just nu med valet och partierna i skolan. Tråkigt tycker jag, men varenda samhällslärare jublar väl. Idag var det politisk debatt i aulan. De sju största partierna satt uppradade på scenen, laddade för heta diskussioner. Och så blev det, minst sagt:
Moderatledaren var galen, vänsterpartisten sur, socialdemokraten slutade aldrig prata och kristdemokraten var super nervös. Centerpartisten himlade med ögonen, folkpartisten var mest tyst och miljöpartisten, han höll sig lugn och sansad.

För min del blir det inget val i år, föddes några månader för sent, så egentligen behöver jag inte tänka så mycket på vad partierna säger och inte säger. Istället tycker jag RIX-partiet låter himla käckt! (:


Vill du rösta på folkpartiet, så gör de. Vill du rösta på kristdemokraterna, så gör de. Vill du rösta på centerpartiet, så gör det. Vill du rösta på moderaterna, tänk om!
- Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0