Destination Malmö

I torsdags var vi på klassresa i Malmö. Först bussresa tur och retur på cirka 9 timmar, sen kollade vi in en massa lyxiga byggnader, besökte centrala Malmö och sista av allt tog vi ett litet stopp i Jerkarby. Allt detta på en enda dag,inte dåligt va?! (: 

- Turning Torso, en jättehög byggnad som ska föreställa en mänsklig rörelse tror jag. Den såg helt annorlunda ut än vad jag hade föreställt mig. Turning Torso

- I västra hamnen finns det riktigt pampiga byggnader. Pengar är det inte ont om i dem kavrteren vill jag lova!

Västra hamnen

Jerkarby är ett vanligt litet samhälle men med undantag att det är byggt på medeltidsvis. Förvirrande, dött och tråkigt!
- Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0