Mera Färdlektyr

Färdlektyr. Vackra ord samlade i en och samma bok. En fantastisk uppfinning, eller idé kanske man säger. Elin och jag har i alla fall hittat ytterligare en till samlingen, denna från 2003 års upplaga. Helt vilsna och ensamma låg dem där, i ett "secret-room" på skolan. Lite snabbt och lätt smugglade vi med oss varsin. Så nu ska jag självklart komplettera mina tidigare favoriter med en ny färsk.

Kan du tänka så kan du skriva
Ja, tänk om det vore så lätt!
- Lisa

En dikt
Jag vill hålla av dig
 Utan att hålla fast dig
Jag vill ha dig
 Utan att äga dig
Jag vill älska dig
 Utan att göra om dig
Jag vill vara nära dig
 Utan att kväva dig
Jag vill ge dig kärlek
 Utan att ställa krav eller villkor
Jag vill ge upp mig
Jämte dig
 Utan att gå före, utan att sacka efter
Jag vill vara din människa på jorden

Av Axel Andersson
Österport, Skivarp
Ur: Färdlektyr 2003


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0