En dröm om skärgården

I eftermiddag är det dags för jobb på restaurant Italia igen. Har inte jobbat sen i början av sommaren, då jag provade på jobbet som servitris. Det var verkligen jätte kul! Men det blev inte så mycket jobb för min del, då det blev något krångel med antalet servitriser som behövdes. Men idag är jag i alla fall tillbaka och nu ska jag prova på att vara i disken. Inte så kul kanske, men det är bättre än inget och pengarna rullar ju in! (:

Det är ganska skönt att man inte har jobbat hela sommaren. Eftersom det är mitt allra sista sommarlov så känns det helt okej. Så mycket pengar blir det kanske inte, men det ordnar sig alltid. Tänk nästa sommar är man ute i det riktiga arbetslivet, tjänar pengar och kan bara drömma om ett sommarlov igen. Nej, jag kör på den lata sidan i sommar!
Jag degar gärna framför The OC eller Skärgårdsdoktorn. De två i särklass bästa serierna. Men för tillfället blir det mest skärgårdsdoktorn, då man samtidigt kan drömma sig bort lite;

Jag vill också ha ett hus i skärgården och en sån där gosig stickad tröja som Wilma har. Jag vill också ha en liten båt vid en mysig brygga. Och tänk bara på hur fint det är i skärgården. Det säger allt!
Jag tror jag får formulera om mitt konstaternade om min framtida bostad nu. Den ska ligga i Stockholms skärgård istället! Så får det bli. (:
- Lisa

Skärgården
Skärgården - Mysigt eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0