En liten boll, så mycket glädje

Idag har jag haft min första lektion i Idrott och Hälsa B. Hur kul som helst! Lisa, Linn och jag tillsammans med ett trettiotal killar utgör bollsportsgruppen. De första veckorna framöver ska vi ägna oss åt fotboll. Detta känns som en bra start, eftersom det är den bollsport jag är bäst på och känner mig säkrast med.
Något som där emot oroar är att vi så småningom ska ut på isen och herja, med bandyklubbor!  Lycka till, jag kan ju inte ens bromsa med ett par skridskor. Hjälp! 

Men än så länge runda bollar och fast underlag. Idag blev det smålagsspel. Det är verkligen stor skillnad på att spela med bara killar jämfört med tjejer. Det blir ett högt tempo och roligare spel. 
För min del gick det väl hyfsat, fick lite pass då och då.  I "närkamperna" hade jag flyt. Pang...sa det inte! Nej, av någon anledning stannar de upp och låter mig ta bollen istället! Okej? Fast lite knuffar skadar inte.

Tänk om inte bollen uppfunnits. Vad skulle man då ta sig till?
Ett liv utan sport, är som ett liv utan kärlek. Dödsdömt. 
- Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0